2 januari 2014

Små steg i rätt riktning

Nytt år och nya tag. Fast många av de där nya tagen togs under det gamla året, då var vi och lämnade in en hel drös med kartonger på Erikshjälpen. Vilken tur att vi hade hela bagaget på 145:an att fylla, men ändå lyckades vi ju glömma några lådor så det får nog snart bli en sväng till.

Håller ju dessutom på att röja i lillrummet uppe, som varit vår stora skamfläck väldigt länge nu, har plockat ihop kartonger med saker som ska sparas. De kartongerna åker in på kallvinden, andra kartonger hamnar ute på trappavsatsen i väntan på en tur till stan.

Nu när Ikea hade rea i mellandagarna så fick jag tag på hyllorna jag ska ha i det framtida skafferiet också, så nästa vecka kommer de. Har fått tag i gardiner, matta och en 5-meters tygbit till lillrummet, där hade jag också tur. Hittade en rabattkod som gav 100 kr rabatt och fri frakt, och det tackar man ju inte nej till, lyckades till och med beställa innan koden slutade gälla (med 4 timmars till godo).

Dessutom kikar jag och sambon på sängar, så med lite tur kan vi snart kasta ut vår 9 år gamla kontinental som var slut för flera år sedan.

Har lyckats reda ut tankarna gällande många av rummen nu, vet vilka golv och tapeter/färger jag vill ha. Det stora frågetecknet är om vi kan lägga in linoleumplattor i lillrummet, annars får det bli laminat som ser ut som furuplank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar