25 oktober 2011

Måndagsnöjet avklarat

Här i byn finns det ett måndagsnöje som samlar alla. Det Okända på föredetta TV4+.

Jag och älsklingen traskade upp till hans mormor igår, slog oss ner i den jättegamla skinnsoffan i hennes vardagsrum, fick fika och tittade på Det Okända. Kvällens medium var Terry Evans, som vi alla tycker är jättebra!

Det skumma som har hänt här hemma verkar i alla fall ha slutat. Lät som att någon, eller något, ryckte i handtaget på ytterdörren. Hände två dagar i sträck, första dagen hörde vi det båda. Då var det jättehögt och tydligt, vi hörde det ända inifrån TV-rummet där vi satt och tittade på film. Dagen efter höll jag på att laga mat när jag hörde det, då var inte älsklingen hemma så jag vägrade att gå ut i hallen och kolla om jag såg nåt!

Nu har det inte varit några konstiga ljud på över två veckor. Så får det gärna förbli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar