13 maj 2013

Burkar burkar burkar!

I det framtida köket vill jag ha några öppna hyllor där jag kan ha alla mina fina plåt- och glasburkar. Det börjar ju bli ett antal nu...

Början till detta burksamlande var inte så mycket att ingredienserna skulle ha fina förpackningar som att jag behövde platsen alla dessa burkar tog i skafferiet. Hade en hel del olika konserverings- och plåtburkar som undan för undan blivit diskade och fått innehåll. Nu när det är så många fina burkar och lådor vill jag ju visa upp dem - därav de öppna hyllorna!

Inventerade lite igår, och detta är vad jag har (än så länge):

Glasburkar/-flaskor:
Bitsocker
Idealmakaroner
Ris
Pärlsocker
Rostad lök
Päronsaft
Jordgubbssaft

Plåtburkar:
Vanillinsocker
Bakpulver
Vetemjöl
Strösocker
Havregryn
Kakao (väntar på leveransen)
Ströbröd
Kronljus
Spagetti
Oboy

Det är säkert något jag glömt, men det är de jag kommer på så här på rak arm! Har också en rektangulär låg burk som jag funderar på vilket innehåll den skulle kunna få. Just nu ligger den bara och skräpar i en låda på övervåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar