9 maj 2013

Uppdatering under tvångs-vila

Eftersom pollensäsongen kört igång och den ena förkylningen och det andra felet avlöst varandra så har det inte hänt mycket hemma på sista tiden. Städning och sånt som inte är direkta "måsten" har fått stå tillbaka för det mer akuta som matlagning och rena kläder.

Nu har jag dock långhelg så jag tänkte försöka göra ett ryck här hemma, men den här gången tänker jag inte göra allt en dag och sedan ligga knäckt resten av helgen för att kroppen inte pallar det. Så nu har jag kört ett förmiddagspass, och tvingar mig själv att ta minst en timmes paus. Troligtvis kommer jag äta lunch innan jag kör igång igen.

Så efter frukost har jag fått detta gjort:
- Vikt tvätt och packat undan
- Plockat ur diskmaskinen och kört igång den igen med en maskinrengöring
- Vattnat alla blommor i hela huset, vilket är rätt jobbigt med en liten vattenkanna och två våningar
- Klippt ner en påsklilja
- Hällt ut några gamla öl vi hittade
- Plockat en torrfodersäck (14 kg) full med diverse skräp som mjölkförpackningar, blomblad, reklam osv.
- Sorterat posthögarna

Nu är det alltså rast som gäller, sedan ska jag försöka organisera skohögen som bildats i hallen och dra en vända genom hundens päls eftersom den lille stackaren ska klippas på tisdag.

I morgon tror jag dammsugning står på schemat.

I någon av mina pauser ska jag försöka göra några nya ritningar på hur vi ska göra med badrum, skafferi och kök. Min "dumma" sambo kom ju med idén att vi kanske ska behålla ett litet gammaldags skafferi och bygga badrummet utanför det, så nu måste jag ju se om det går att få ihop det på ett vettigt sätt. Suck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar