8 maj 2011

Kvinnans list övergår mannens förstånd

Nu låter det som att jag är en riktig lurendrejare, men det är jag inte. Jag är en sällsynt (brutalt) ärlig varelse.

Saken är i alla fall som sådan att vi har pratat med hon som har hand om försäljningen av huset, så nästa helg ska vi försöka skriva papperen. Det blir vårt, och inom budget!

Jag vill ju få sätta min prägel på huset och få det "i skick" igen, så jag satt och funderade. Vet ju att min blivande sambo hatar att bära möbler, sovrummet ska bara tapetseras om och få garderober insatta. Så jag lyckades få honom att inse det logiska i att satsa en tusenlapp innan inflyttningen och sedan är sovrummet i ordning - för då slipper han bära ner dubbelsängen och hela möblemanget för att tapetsera där.

Så det blir till 99% sannolikhet tapetsering, ny gardinstång och insättning av tre garderober. Hade väldigt gärna rivit lös golvmattan och ställt i ordning det gamla furugolvet under. Håller med min svägerska, det är fint men det är för mjukt för att ha i rum med mycket slitage. Men ärligt talat, så mycket slitage kommer det inte att bli i the master bedroom. Vi kommer ju mest vistas där på nätterna...

Får se, det kanske blir övertalningsprojekt nummer två. Får ta hjälp av världens bästa svärmor, så kanske det blir trägolv i sovrummet ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar