2 maj 2011

Long time no see

Nu är det länge sedan jag skrev här. Väldigt länge sedan, och nu orkar jag knappt skriva. Sitter framför datorn med hög feber, rejäl hosta och huvudvärk. Ingen bra blandning...

Strax innan påsk var mina föräldrar olidligt nyfikna på huset så jag visade dem en bild och ritade upp planlösningen lite snabbt, och väldigt snett. Skalenligt var det ju inte direkt heller. Slutade med att vi åkte upp och tittade på huset tillsammans med älsklingen. De var i alla fall positiva, och det får man ju se som en fördel.

Min mor hade en del konstiga förslag på färgsättning som fick mig att sparka bakut. I ett rum finns rostfärgad panel med en list på mitten, ovanför är det vitt (har jag för mig). Min knasiga mor tyckte att vi skulle måla ljusgult eller mintgrönt där det nu är vitt.

"Aldrig i livet!" blev min omedelbara reaktion, vet ju vad min blivande sambo tycker om ljusgult. Han kallar det skolgult och avskyr färgen med en innerlig glöd. Mintgrönt kan vara snyggt, men inte tillsammans med rostorange.

Min pappa var bara orolig att jag flyttade till obygden för att min pojkvän vill bo där, och undrade hur det låg till som. Kunde lugna the old man med att jag trivs där och att det inte gör mig någonting att bo tre mil ut i skogen.

Och äntligen fick min far träffa min svärmor, det har han gnällt om sedan förra sommaren när mamma för första gången träffade henne. Han verkade nästan lite orolig för att vi skulle hinna gifta oss innan han fick träffa älsklingens föräldrar.

Om två veckor är det skarpt läge, är både orolig och förväntansfull. Hoppas att min mjukis till pojkvän inte är för snäll nu utan har lite stake. Annars är det jag som får stå för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar