22 november 2011

Spark-o-rama

Det här inlägget dedicerar jag till min spark! När vi flyttade in så stod det en spark nedanför köksfönstret och en inne i en av bodarna. Nu har vi tagit dem i bruk igen, den stora sparken går jättetrögt tycker jag. Det gör inte den lilla = min!

Idag när jag skulle upp till svärmor och gammelmormor på fika efter att vi varit till stan så bestämde jag mig för att ta sparken. Älsklingen ville inte åka spark med mig igår, så då gick vi. Men idag åkte jag spark, och det var skitkul!

Min spark glider så lätt att jag kan åka ända ner till vedboden från altanen, idag bestämde jag mig för att dra matkassarna på sparken för det var isigt och bra på gårdsplanen. Fick ännu bättre fart nu, och höll på att köra rakt in i fronten på min egen bil också... Det i sig var ju kanske inte så lyckat! Men lyckades i sista sekund få  min vinda spark att väja åt sidan så jag slapp mosa extraljusen. Och ja, jag försökte bromsa, så dum är jag inte att jag inte försöker med det - men jag hade inget som helst grepp i skosulorna utan höll bara på att få vibrationsskador i fötterna av bromsandet. 

När jag hade varit uppe hos svärmor och gammelmormor så är det en lång halvflack utförsbacke ända ner till ån, så jag sparkade mig iväg från grinden, nerför infarten, tog kurvan på en med och sparkade typ två gånger... Sedan fick jag bromsa för att hinna svänga in hemma hos oss!

Det är en bra sak med den här isiga vägen som är här ute - man kan åka mycket spark! :)

Spark modell mindre som förmodligen husets förra ägarinna  farit fram på

Den är bra att ha den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar