8 november 2011

Ljuvliga varmvatten!

Åh, äntligen... I förrgår höll älsklingen på att mixtra med duschblandaren, efter en halvtimme, när han plockat isär den fullständigt, så verkade han nöjd och plockade ihop den igen.

Han monterade tillbaka blandaren och bestämde sig för att ta en dusch. Jag satte mig vid datorn och efter bara en liten stund hör jag ett skratt. "Du måste komma och kolla in det här!" ropar han genom badrumsdörren och jag går in, väntar mig något annat än det jag fick se.

Älsklingen höll duschmunstycket lodrätt och tidigare har vattnet runnit ur hålen i munstycket och nedför handtaget, nu sprutade det ut och orkade till och med trycka iväg duschdraperiet. Det var en omöjlighet förut.

Igår kväll tog jag en dusch, och fy fan vad det var härligt att duscha i varmvatten igen! I somras när det var tokhett gjorde det ju ingenting att varmvattnet var svalare än du själv, men nu när det går mot vinter så höll man (eller snarare jag) på att frysa ihjäl i duschen. Fast det gick ju väldigt fort att duscha! Nu står man ju och njuter, låter bara vattnet rinna och värma upp alla muskler och leder.

1 kommentar: